2012. június 3., vasárnap

Vizsga? 3

PROJEKT JELLEMZŐI:
- tartalmilag komplex, nem köthető egyetlen tantárgyhoz
- csak a tanulók közötti együttműködésben valósítható meg
- a tanulók által elfogadott cél határozza meg a folyamatot
- a folyamat a pedagógus direkt irányítása mellett zajlik

SZOKÁSSÁ ALAKULÓ TANULÁSI STÍLUS:
- impulzív
- mechanikus

KONNEKTIVIZMUS:
- véleménykülönbségek vezethetnek el a tudáshoz
- a tanulás kapcsolatokon keresztül zajlik
- másokkal való együttműködésben jön létre a tudás

SZÓBELI KÖZLÉS, ÖSSZEFÜGGÉSEK, TÉTELEK megértését SEGÍTI:
- magyarázat

SZABÁLYOZÁS OLYAN IRÁNYÍTÁSI TÍPUS:
- a visszacsatolás eredményeire épít

ÉRTÉKELÉSI TÍPUSOK - LEGFONTOSABB FUNKCIÓK:
formatív értékelés - FEJLESZTÉS
diagnosztikus értékelés - HELYZETFELTÁRÁS
szummatív értékelés - MINŐSÍTÉS
normára irányuló értékelés - A TELJESÍTMÉNYNEK A POPULÁCIÓHOZ VALÓ VISZONYÍTÁSA
kritériumra irányuló értékelés - SZUBJEKTIVITÁS ÉRVÉNYESÍTÉSE

TANULÓI ÖNÁLLÓSÁGOT FIGYELMEN KÍVÜL HAGYÓ IRÁNYÍTÁS:
- diktatórikus ???

HÁROMSZINTŰ TANTERV DOKUMENTUMAI
- NAT keret-tanterv helyi tanterv

TANULÁSFELFOGÁS - JELLEMZŐ ÁLLÍTÁS ???
EMPIRIZMUS - a tanulók saját cselekvéseiben önállóan fedezze fel a világot
KONNEKTIVIZMUS - a tanulás olyan információfeldolgozás, amelyben a valóság tárgyai, jelenségei, kapcsolatai szimbólumok reprezentációjában jelennek meg
NEOBEHAVIORIZMUS - a tanulást olyan sok, kis, elemi lépésből kell felépíteni, amelyek mindegyike pontosan kifejezhető egy-egy konkrét tanulói teljesítménnyel
KOGNITIVIZMUS - a tanulás lényege, hogy az embert körülvevő valóságból származó informáicókat érzékszervei segítségével befogadja

KOMPETENCIÁK LEGINKÁBB MEGHATÁROZÓ ÖSSZETEVŐI:
- ismeretek

ISMERETELMÉLETI MEGFONTOLÁSOK - OKTATÁSI KÖVETKEZMÉNYEI
bizonyítás - SZEMLÉLTETÉS, ELEMZÉS
indukció - ISMERETEK ALKALMAZÁSA
dedukció - FOGALMI RENDSZEREKBŐL VALÓ KIINDULÁS ???

BLOOM AFFEKTÍV TAXONOMIAI RENDSZERE:
- ismeret
- megértés
- alkalmazás
- analízis
- szintézis
- értékelés

SZELEKTÍV ISKOLARENDSZER
- homogén csoportok létrehozására törekszik
- mindenki a szintjének megfelelően fejleszthető
- tudásfelmérésen alapul, akkor alkalmas a differenciálásra
- valójában társadalmi szelekció

FRONTÁLIS MUNKA:
- mindenki számára egyformán biztosítja a tanulás lehetőségét
- a folyamatban a pedagógus személyisége dominál
- minden résztvevő számára ugyanaz az oktatási cél

GYENGE, ÖNMAGÁBAN A FELADAT MEGOLDÁSÁRA CSAK RITKÁN ALKALMAS TANULÁSI STRATÉGIA:
támogató

DAVID KOLB TANULÁSI STÍLUS RENDSZERÉNEK DIMENZIÓI:
- konvergens-divergens
- aktív-reflektív
- alkalmazkodó-asszimiláló
- konkrét-absztrakt

DEFINÍCIÓ SZERKEZETI ÖSSZETEVŐI:

- genus proximum, differencia specifika

TANTERV, PEDAGÓGIAI FOLYAMAT TERVE:
- cirriculum

TANULÁSFELFOGÁS - JELLEZMŐ FOGALMA
szemléltetés pedagógiája - INGEREK KÖZVETÍTIK A TARTALMAKAT
ismeretátadás pedagógiája - BEFOGADÁS ÉS REPRODUKCIÓ
konstruktivizmus - FOGALMI VÁLTÁS
cselekvés pedagógiája - TANULÓI KÍSÉRLETEK
konnektivizmus - EGYÜTTMŰKÖDÉS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése