2012. június 2., szombat

Vizsga? 2


-Helyi tanterv=centrális? (kiegészítős), -helyi tanterv? Kidolgozottsága (%),(kiegészítős) –
Kiadás helye
Érvényességi köre
Kidolgozottsága
Centrális
központi
minden iskola
100%
Keret
központi
minden iskola
50%
Helyi
helyi/helyi központi
kevés iskola
100%

induktív,deduktív(párosítás),


A tanulás értelmezése
A tanulás logikája
Ismeretátadás
figyelem, emlékezet
deduktív
Szemléltetés
érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás
induktív
Cselekvés
érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, érzelem, akarat, cselekvés
induktív
Konstruktívizmus
gondolkodás, adaptáció, tartósság
deduktív
Konnektívizmus
elemzés, értékelés, alkotás
induktív vagy deduktív de pragmatikus

-nevek(oktatás kihez kapcsolódik,didaktika,pedagógia,még 1valami 4 volt),
  • Wolfgang Ratke {Radtke}  (1571-1635) didacticus (iskolamester)
  • Comenius (1592-1670)  Didactica Magna    didaktika = pedagógia
  • August Herman Niemeyer (1754-1828) didaktika a pedagógia egyik ága
  •  Johann Friedrich Herbart (1776-1841) didaktia = oktatástan, oktatás = tanítás
  •   Az 1890-es évektől kialakuló reformpedagógiai irányzatok didaktika = a tanulás elmélete
  •  Burrhus Frederic Skinner (1904-1990) tanítás = tanulásirányítás
didaktika= a tanulás és a tanítás kérdései

 ---.--Formatív,szummatív még 1 valami értékelés párjaival,
Diagnosztikus értékelés: helyzetfeltárás
Formatív értékelés: segítés, fejlesztés
Szummatív értékelés: minősítés

 -belátásos tanulás,-alaklélektan,
-a konstruktivizmus szerint,ha a feldolgozandó információ ellentétes az értelmező szerkezetünkkel, akkor……….5 ?válasz volt jó (próbafeladat is volt), 17 kérdés,40 perc.



didaktika története a dián, összepárosítós volt, 4 meghatározás (didaktika=pedagógia, didaktika=oktatás, stb.) és kinek a nevéhez fűződik
az irányítás fajtái, pl a visszacsatolásra épülő irányítás
a .......... irányítás
cselekvés pedagógiája (dián)
ha az információ ellentétes az értelmező szerkezettel, mit teszünk
(elearning)
melyik tanulási modellre jellemző a megerősítés
egyenlőtlenségek okai az egyes nézetek szerint (könyv II. fejezet,
liberális, konzervatív, szociológikus, emancipációs)
PISA mit mért, mik az eredmények
mi indukció, mi dedukció pl. szemléltetésnél, cselekvés pedagógiájánál
tanterv típusok, mi a kerettanterv, melyik tanterv mekkora
kidolgozottságú (helyi 100 %, keret 50 %)
igaz-e, hogy a homogenizált csoport elősegíti a társadalmi mobilitást
párválasztós, a szemléltetés, szimuláció, tanulói szerződés,
elbeszélés, megbeszélés és a jellemzések
mozaik melyik módszerhez tartozik
projektmódszerről volt valami
frontális munka jellemzőit kiválasztani a felsorolásból
értékelés fajtái (minősítő, stb.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése