-Helyi tanterv=centrális? (kiegészítős), -helyi tanterv?
Kidolgozottsága (%),(kiegészítős) –
Kiadás
helye
|
Érvényességi
köre
|
Kidolgozottsága
|
|
Centrális
|
központi
|
minden iskola
|
100%
|
Keret
|
központi
|
minden iskola
|
50%
|
Helyi
|
helyi/helyi
központi
|
kevés iskola
|
100%
|
induktív,deduktív(párosítás),
|
A tanulás
értelmezése
|
A tanulás logikája
|
Ismeretátadás
|
figyelem, emlékezet
|
deduktív
|
Szemléltetés
|
érzékelés,
észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás
|
induktív
|
Cselekvés
|
érzékelés,
észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, érzelem, akarat, cselekvés
|
induktív
|
Konstruktívizmus
|
gondolkodás,
adaptáció, tartósság
|
deduktív
|
Konnektívizmus
|
elemzés,
értékelés, alkotás
|
induktív vagy
deduktív de pragmatikus
|
-nevek(oktatás kihez kapcsolódik,didaktika,pedagógia,még
1valami 4 volt),
- Wolfgang Ratke {Radtke} (1571-1635) didacticus (iskolamester)
- Comenius (1592-1670) Didactica Magna didaktika = pedagógia
- August Herman Niemeyer (1754-1828) didaktika a pedagógia egyik ága
- Johann Friedrich Herbart (1776-1841) didaktia = oktatástan, oktatás = tanítás
- Az 1890-es évektől kialakuló reformpedagógiai irányzatok didaktika = a tanulás elmélete
- Burrhus Frederic Skinner (1904-1990) tanítás = tanulásirányítás
didaktika= a tanulás és a tanítás kérdései
---.--Formatív,szummatív
még 1 valami értékelés párjaival,
Diagnosztikus
értékelés: helyzetfeltárás
Formatív értékelés:
segítés, fejlesztés
Szummatív értékelés:
minősítés
-belátásos
tanulás,-alaklélektan,
-a konstruktivizmus szerint,ha a feldolgozandó információ
ellentétes az értelmező szerkezetünkkel, akkor……….5 ?válasz volt jó
(próbafeladat is volt), 17 kérdés,40 perc.
didaktika története a dián, összepárosítós volt, 4 meghatározás (didaktika=pedagógia, didaktika=oktatás, stb.) és kinek a nevéhez fűződik
az irányítás fajtái, pl a visszacsatolásra épülő irányítás
a .......... irányítás
cselekvés pedagógiája (dián)
ha az információ ellentétes az értelmező szerkezettel, mit teszünk
(elearning)
melyik tanulási modellre jellemző a megerősítés
egyenlőtlenségek okai az egyes nézetek szerint (könyv II. fejezet,
liberális, konzervatív, szociológikus, emancipációs)
PISA mit mért, mik az eredmények
mi indukció, mi dedukció pl. szemléltetésnél, cselekvés pedagógiájánál
tanterv típusok, mi a kerettanterv, melyik tanterv mekkora
kidolgozottságú (helyi 100 %, keret 50 %)
igaz-e, hogy a homogenizált csoport elősegíti a társadalmi mobilitást
párválasztós, a szemléltetés, szimuláció, tanulói szerződés,
elbeszélés, megbeszélés és a jellemzések
mozaik melyik módszerhez tartozik
projektmódszerről volt valami
frontális munka jellemzőit kiválasztani a felsorolásból
értékelés fajtái (minősítő, stb.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése